kommentáros videó itt
(youtube link)
Kiadás: 2011. november 3.
Hossz: 10 perc
Nagyság: 310 MB
Cég: YG Entertainment
Sajnos a programom néhol bekattant és van, ahol nincs meg a mondat másik fele... Így itt a fordítás (és ez még az allkpop fordítása alapján készült, nem a később megjelent 'hiv.' ford. szerint)
A legnagyobb mód számomra, zenészként, hogy kifejezzem, hogy szeretem és vigyázok azokra az emberekre, akik közel állnak hozzám, a zenem alatt.
Az elején elkezdtem írni a dalokat, hogy megpróbáljam rendezni a bonyolult gondolataimat és érzéseimet. Ez egy mód volt számomra, hogy megvédjem és vigyázzak magamra. Fogalmam sem volt, hogyan állnak majd össze a dalok egy egész albummá.
“House”
Ezt a dalt volt a legnehezebb mégis a legkönnyebb megírni. Amikor írtam a dalszöveget, nem volt szükség papírra vetni, mert ezek azok a gondolatok, amik folyamatosan átfutnak az agyamon.
-
“Bad”
A hozzám legközelebb álló személyek okozták a legnagyobb hegeket számomra. Nem tudom, hogy azért volt-e, mert csak egyszerűen megcsinálták és mondták a dolgokat, hogy a legjobban megsértsenek, vagy csak olyan bizonyos elvárásaim voltak-e feléjük, hogy nem sértenének meg engem… Ezért a csalódás fájdalmas volt, de ’Te voltál az ok a lélegzésre… és most fuldokolsz’. Ez az egyszerű gondolat terjedt ki egy egész dalban.
-
“Airbag”
Nem vezetek, szóval gyakran taxizom késő este, és rengeteg dologra gondolok, míg a taxim megy. Hallgattam a dolgokat, amikről az emberek beszélgettek a rádión és kinéztem az ablakon, hogy alaposan megnézzem a világot és a sétáló embereket. És úgy éreztem, hogy láthatom az egész világot a taxi apró hátsó üléséről. Láthattam, hogy mennyire magányosak minden nap a normális emberek. Ez a magányosság története és más emberek magányossága.
-
“Tide”
Ez a dal tulajdonképpen egy vaktába tett gondolattal indult… Egy étteremben ettem, és észrevettem, hogy a mellettem lévő asztalon egy hatalmas grillezett halat hagytak hátra. És azt gondoltam, hogy ’Wow, van valami, amit megtettem volna’. Azután azt gondoltam, hogy ’A világ egy hatalmas akvárium’. Azt gondoltam talán azok az emberek, akik tanulók vagy kamaszok, a felnőtt élet felé tartanak, összekapcsolható a gondolataimmal.
-
“From the Bottom”
Ezt a dalt nem csak nehéz volt megírni, hanem felvenni is. Ez a dal az egyik, amiben a dalszöveg a szívem legmélyéről származik. Az első versszakot a feleségemnek írtam, és a másodikat pedig a lányomnak. A baba hangja, amit hallasz a dalban, a lányomé. Nem a dal kedvéért vettem fel a hangját, hanem korábban sokszor felvettem azt, míg újszülött volt. A rész a dalban, amit hallasz, az első alkalom, mikor valójában ’apának’ hívott engem.
-
“Tomorrow”
Megkértem a YG-t, hogy működjenek együtt egy dalon, mielőtt még el sem elképzeltem, hogy ezalatt a cég alatt dolgozom majd. Taeyang nagyon keményen dolgozott a számon, mintha az övé lett volna. A dalszöveg arról szól, hogy gyakran mondom magamnak, zenészként, hogy ’Ez elég volt’, de visszanézek magamra és sok önvizsgálatot végzek, fejlődök és egy művésszé válok.
-
“Origin”
Nem tudom, hogy az emberekre milyen hatással van ez a dal, de arra gondolva írtam, hogy sok olyan ember van odakinn, akik szorgalmasan dolgoznak, azért, hogy meglehessen mindenem. Egyek, igyak és érintsek. Ez egy olyan folyamat, hogy hogyan éri el minden az ujjbegyeimet, és csak köszönetet akartam mondani ezeknek az embereknek.
-
“DEAR TV”
Azt gondoltam, ha a televízió egy valódi ember lenne, milyen bonyolult lenne az az ember? Soha nem lennék képes kiszámítani azt az embert, vagy tudni, hogy milyen. Ez a dal én vagyok egy levelet írva a TV-nek.
-
“Thankful Breath”
Egy okok listáját készítettem, hogy miért akarok még mindig életben maradni. Okokat, amiért még mindig érdemes következő reggel felkelni. Rájöttem, hogy a legkisebb dolgokért szeretnék élni, és azt gondoltam, hogy talán a kis dolgok azok, amik folytatnak engem, és talán a kicsi dolgok azok, amik más embereket is boldognak tartani. A két művész, akik közreműködtek a dalban velem, olyan emberek, akik közel állnak hozzám mióta egy senki voltam. Mi hárman mindig bátorítottuk és támogattuk egymást, és ez a dal jelentős számomra, csak a tény miatt, hogy képesek voltak velem dolgozni ezen a dalon
-
“Expiration Date”
Azt hiszem, hogy azonos azoknak az embereknek, akik szerelmesek, de vannak idők az életben, amikor a világ csúcsán vagy, ahonnan végül le kell jönnöd. Annak a leesésnek a félelméről, a csalódás félelméről és a fájdalomról akartam énekelni.
-
Az albumot „Fever’s End”-nek („a láz vége”) neveztem el, mert amikor testileg beteg vagy a tüneteid rosszabbak, mielőtt jobban leszel. De amikor a fájdalom a legkínzóbbá válik, tudod, hogy a szenvedésnek majdnem vége van. És azt remélem az albumtól, hogy miután az emberek meghallgatták mind a tíz dalt, ahelyett hogy a saját fájdalmammal hoznák összefüggésbe, az albumom reményt ad majd és képesek lesznek rájönni a remény… és az öröm értékére. Azt akarom, hogy az emberek igazán boldoggá váljanak ennek az albumnak a meghallgatása után.
|